märkligheter , positiv energi och livsglädje

Det är märkligt att man på en kort tid kan utföra/utveckla så mycket positiva handlingar och tankar då man på resten av sin tid gått och funderat över oklarheter

det tar mycket längre tid att gå och fundera över negativa saker och känna sig otillräcklig deprimerad och likgiltig än att bara tänka positivt känna glädje och känna sig pånyttfödd, jag känner mig pånyttfödd ikväll fick hjälp av en okänd budbärare en viss tjej som fick mig in på de positiva tankebanorna.

livet går mycket lättare då man tänker på de som gör en glad som håller en uppe alla vänner å nära som man så lätt glömmer bort när man fokuserar på de som istället trycker ner en, att analysera det som är dåligt och ont istället för att tänka på det som är positivt och bra tar oftast mycket längre tid å leder oftast till en spiral som går neråt istället för dit man vill att den ska gå.

jag tänker nu på alla vänner som står mig nära och alla kära och allt i livet som är bra.

jag vill tacka denna okända budbärare för att att ha gett mig ny livsglädje, nu har jag på 20 minuter lyckats avfrosta min frys som jag tänkt gå och göra hela veckan, det var också med hjälp av min vän Gustav som detta gick i verket, sparar den infrysta chokladglassen till dig, eller i annat fall så köper jag dig en ny imorgon då lönen kommer.

imorgon tänkte jag gå ut och ta mig en lång promenad på stranden då den faktiskt ligger väldigt nära och visst är det ett underbart sätt att starta sitt nya liv?! sitt nya tankesätt

carpe diem / Linus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0